Vehiculele semi-autonome încep să fie prezente pe şosele şi un grup de cercetători a testat capacitatea acestora de a rezista unui atac cibernetic prin care o altă persoană să preia controlul asupra maşinii.
Este un pic alarmant că au reuşit să preia controlul unei Tesla Model 3 care funcţiona sistemul de navigaţie în timp ce mergea pe funcţia Autopilot.
Potrivit Carscoops, cercetătoriii de la Regulus Cyber au folosit o metodă de spoofing. Pratica spoofing este un act de deghizare a unui comunicări venite din partea unui terţ într-o comunicare venită dintr-o sursă de încredere.
Cercetătorii au călătorit pe autostradă la o viteză de 95 km/oră, în timp ce utilizat sistemul de nagivaţie şi funcţia Autopilot. Traseul selectat îi ducea într-un orăşel apropiat, iar maşina trebuia la un moment dat să facă o ieşire controlată de pe autostradă.
În atacul cibernetic, echipa a transmis către maşină coordonate prin satelit false, iar ele au fost recepţionate de maşină. Tesla Model 3 a crezut că trebuie să iasă de pe autostradă în 150 de metri, deşi destinaţia presupunea să iasă peste 1600 de metri, a frânat la 24 km/oră şi a ieşit într-un spaţiu de urgenţă, potrivit coordonatelor false.
Echipa Regulus Cyber care făcut acest experiment a anunţat că un şofer a stat cu mâinile pe volan, însă din momentul atacului până când a reuşit că redobândească controlul maşinii, ratase şansa de a-şi mai relua ruta.
Tesla Model 3 foloseşte GPS şi informaţii de la Google pentru a determina pe ce bandă să stea maşină sau ce ieşire de pe drum să aleagă, iar asta o face să fie vulnerabilă la atacuri de tip spoofing.
Regulus Cyber spune că a mai multe atacuri tip spoofing au avut succes asupra modelului Tesla, făcându-l să accelereze şi să decelereze brusc, să efectueze numeroase încercări de a părăsi autostrada prin locuri nepermise, semnalizare fără motiv şi instabilitate puternică în timpul condusului.